ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی

بر اساس قراردادهای منعقدشده بین تهران و پکن در حوزه حمل و نقل، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به مجموع ناوگان عمومی شهری تهران اضافه می‌شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی با حضور در صحن علنی شورای شهر با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: براساس قراردادهای منعقدشده با چین در حوزه حمل و نقل، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به مجموع ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه می‌شود.

وی با اشاره به بسته‌تعهدات شهرداری درباره سفر به چین گزارشی مبنی‌بر ارزش قراردادها بیان‌ کرد: ارزش عددی قراردادها در این سفر عبارتند از، یک میلیارد و۶۷۰ میلیون یورو در بخش حمل و نقل، ۵۷۹ میلیون یورو در زباله‌سوز و ۴۰۰میلیون یورو در بخش هوشمندسازی‌ است.

شهردار تهران در ادامه یادآور شد: در حوزه حمل و نقل ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری ، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی به کشور وارد می‌شود. لازم به‌‌ ذکر است که 2500 دستگاه تاکسی برقی شاسی بلند هستند، که برای مسیر فرودگاه و بخش‌های مشابه در نظر گرفته‌شده‌است.

 وی درباره تحویل خودروهای برقی اظهار کرد: به محض پرداخت منابع اولیه تا ۶ ماه آینده اتوبوس‌ها را از طریق گمرک بندرعباس تحویل خواهندداد. گفتنی است که، قیمت‌ها زمین تا آسمان  متفاوت است برای مثال قیمت اتوبوس‎ها ۱۰۰ هزار یورو نسبت به قیمت قبلی افزایش یافته‌است.

زاکانی در پایان گفت: برای اتوبوس برقی حدود 273 هزار یورو پیش‌بینی‌شده و عملا بیش از ۵۳ هزار یورو از رقم اصلی کاهش‌یافته، به طوری که از ۳۱۶ هزار به ۲۷۳ هزار یورو رسیده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR