عرضه 30 هزار خودروی برقی در 1403

عرضه 30 هزار خودروی برقی در 1403

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در برقی‌‌سازی خودروها، از ورود 30‌هزار خودروی سواری برقی به بازار در سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، معاون وزیر صمت منوچهر منطقی با اشاره به راهبرد وزارت صمت در برقی‌سازی خودروها خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهبرد وزارت صمت از برقی‌سازی خودروها کاهش مصرفی بنزین است. باتوجه به اهمیت این موضوع و اقدامات انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد خودروهای گاز‌سوز افزایش و تعداد خودروهای بنزینی کاهش‌یابد.

وی با بیان اینکه از توانمندی تولید خودروی برقی در کشور برخوردار هستیم، افزود: استفاده از این خودروها نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله ایستگاه شارژ، ایستگاه نظارت بر عملکرد باتری و همچنین مجموعه خدمات پس از فروش دارد.

 معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه اظهار کرد: پیش‌‌بینی می‌شود سال آینده دو خودروساز بزرگ حدود ۲۰ تا ۳۰هزار خودروی برقی تولید و به بازار عرضه کنند. و تا سال ۱۴۰۴ نیز در مجموع ۱۰۰هزار خودروی برقی و هیبریدی در کشور تولید شود.

منطقی باتوجه به راهبرد وزارت صمت به برقی‌سازی خودرو بیان کرد: بخشی از برقی کردن خودروها از طریق واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخل انجام می‌شود. البته در نظر داریم در ابتدای راه خودروهای وارداتی برقی در بخش تاکسی مورد استفاده قرار بگیرد. گفتنی است که تعدادی اتوبوس برقی تولیدشده و تعدادی نیز در حال تولید است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_US